Sähkönmyynti 08.02.2021

Priima-palvelu uudistui – testaa palvelua mobiilissa

Priima-asiakkaiden Live-palvelu uudistui

Priima-asiakkaiden ja Priimaplus-yritysasiakkaiden oma Live-palvelu uudistettiin helmikuun alussa. Uudistusprojektin myötä päivitimme Priima Live -palvelun vastaamaan paremmin mobiilikäyttäjien tarpeita. Käyttöliittymä on informatiivisempi, selkeämpi, graafisempi ja muokattavampi. Priima-pörssisähkön hyödyntämisen kannalta tärkeät tiedot löytyvät palvelun etusivulta, jota on helppo muokata omien mieltymyksien mukaiseksi.

Tutustu Priima Liveen

Palvelun kehitystyö aloitettiin asiakastutkimuksella. Visuaalisuus, selkeys ja helppokäyttöisyys nousivat vahvasti esille ja näillä suuntaviivoilla lähdettiin rakentamaan uutta palvelua yhdessä palvelumuotoilun ammattilaisen kanssa. Työpajojen myötä saatiin työstettyä palvelun ensimmäinen testiversio, joka annettiin koekäyttöön testiryhmälle. Palvelun todellisilta käyttäjiltä saatiin paljon arvokasta palautetta, jonka avulla Priima Liveä muokattiin vielä ennen lopullista julkaisua.

Koko uudistusprosessin ajan pyrimme huomioimaan asiakkaiden tarpeen käyttää palvelua entistä enemmän mobiililaitteiden kautta ajasta ja paikasta riippumatta. Halusimme, että kaikki asiakkaalle tärkeät asiat, kuten spot-hinta ja kuluvan kuukauden laskutustiedot, olisivat nopeasti havaittavissa  ja palvelun ominaisuudet hinnankiinnityksineen löytyisivät mahdollisimman helposti ja havainnollisesti. Lisäksi halusimme huomioida palvelun tehokäyttäjät, jotka datan avulla ovat saaneet Priima-pörssisähköstä kaiken mahdollisen hyödyn irti. Tehokäyttäjien tarpeita kuunneltiin eikä palvelusta otettu mitään kulutus- tai hintatietoa pois.

Viisi vinkkiä uudistuneeseen Priima Liveen

1.Muokkaa etusivu omien toiveidesi mukaan

Etusivulle on koottu palvelun tärkeimmät ja kiinnostavimmat näkymät, kuten sähkölaskun kertymä kuluvan kuukauden aikana, pörssisähkön hinnat ja kiinnityshinnat. Voit päättää itse oman etusivusi järjestyksen ja sisällön valitsemalla näkymäasetuksista, mitä tietoja haluat nähdä.

Priima_palvelun_etusivu_spot_hinta_kiinnityshinnat

2.Tutustu Hintakiinnitykset-osioon

Hintakiinnitykset-osiossa näet, paljonko sähkö maksaa tulevaisuudessa. Kiinnityshinnat ovat sähkömarkkinoiden oikeita tämän hetken tukkuhintoja, jotka muuttuvat kaupankäynnin tahdissa. Jos hinta on sinulle sopiva, voit kiinnittää sitä osittain tai kokonaan tulevaisuuteen. Uutena ominaisuutena hintakiinnitysten kohdalla näkyy vihreän tai punaisen pallon sisällä oleva nuoli. Tämä symboli kertoo, onko kyseisen vuosineljänneksen hinta ollut nousu- vai laskusuunnassa.

Hintakiinnitykset osiosta löydät myös yritysasiakkaiden maksuttoman hinnankiinnityspalvelun.

Priima_palvelun_hintakiinnitys

3.Tilaa sähkösi uusiutuvasti tuotettuna

Sähkön alkuperä -välilehdellä näet helposti, kuinka paljon uusiutuvaan energiaan vaihtaminen vuosikulutuksellesi laskettuna maksaisi. Priima-asiakkaana voit vaihtaa kuluttamasi sähkön alkuperän käyttöpaikoittain, eli ostaa esimerkiksi vapaa-ajan asunnon sähkön tuulisähkönä ja kuluttaa kaupungissa tavallista sekasähköä.

4.Tilaa spot-hintatiedot tekstiviestinä tai sähköpostilla

Omat tiedot -symbolin alta löytyvät ilmoitusasetukset. Tilaamalla spot-hintailmoitukset sähköpostiin tai  matkapuhelimeen sekä asettamalla hintailmoituksen ilmoitusrajaksi 0,01 snt/kWh, saat iltapäivällä tietoosi seuraavan vuorokauden spot-hinnat tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Sähkölämmittäjän oma vinkki:
Hyödynnä hintailmoituksia lämmityskaudella ja aseta ilmoitusraja sellaiseksi, jonka jälkeen haluat lämmittää kotiasi myös puuta polttamalla. Takan lämmitys mahdollisten yksittäisten kalliiden hintatuntien aikana vaikuttaa suoraan sähkölaskuusi, sillä sähkön kulutus laskee kodin lämmetessä puunpoltolla.

5. Lisää Priima Live puhelimesi Koti-valikkoon

Kun kirjaudut Live-palveluun puhelimella tai tabletilla, klikkaa selaimesta ”Lisää Koti-valikkoon”. Näin sinulla on ”App-kuvake” kotivalikossasi.

 

P.S. Päädytkö oman kirjanmerkkisi tai leppakoski.fi kautta edelleen Priima-palvelun vanhaan versioon? Tyhjennä selaimesi välimuisti, niin saat uuden version esiin.

Anna-Mari Nyyssönen
asiakkuuspäällikkö
Leppäkosken Energia