Voit hoitaa helposti sähkösopimus- tai kaukolämpöasioita kirjautumisen takana olevien verkkopalveluiden kautta. Autamme arkisin puhelinpalvelussa ja chatissa, mutta ilta-aikaan ja viikonloppuisin asioita voi edistää asiointipalveluissamme. Käyttäjätunnukset ja salasanat ovat palvelukohtaisia.

Sähköiset palvelut

Sähkö Online

Sähköasiakkaiden palvelussa voit seurata sähkön kulutusta jopa tunnin tarkkuudella, verrata kulutusta viime vuoteen, siirtää laskun eräpäivää tai selata laskujasi.

Kirjaudu

Lämpö Online

Kaukolämmön asiakkaiden omassa Lämpö Onlinessa voit seurata kiinteistön lämmönkulutusta, antaa palautetta tai jättää viestin kaukolämpöasioissa.

Kirjaudu

Live-palvelu

Priima-asiakkaan omassa Live-palvelussa, voit kiinnittää sähkönhinnan, tilata hintavahdin ja tarkastella sähkön kustannuksia sekä kulutusta tuntitasolla.

Kirjaudu

Oma sähkötarjous?

Teemme tarjouksen sähkönkulutukseesi sopivasta sähkösopimuksesta. Voit täyttää tarjouspyyntölomakkeen alla olevasta linkistä.

Tarjouspyyntö

Usein kysyttyä Sähkö Online -palvelusta

Rekisteröitymistä varten tarvitset asiakasnumerosi ja  käyttöpaikkatunnuksesi, jotka löytyvät sähkölaskultasi.

Siirtymällä Sähkö Onlineen löydät kohdan ”Rekisteröidy”. Saat näkyviin lomakkeen, jonka ensimmäiseen kenttään täytyy syöttää asiakasnumero. Toiseen kenttään täydennetään käyttäjätunnus, jonka voit keksiä itse. Kolmanteen kenttään syötetään käyttöpaikkatunnus. Neljänteen kenttään voit syöttää itse keksimäsi salasanan, jonka täytyy olla vähintään neljä merkkiä pitkä, eikä se saa sisältää erikoismerkkejä. Vahvista salasana kirjoittamalla se uudelleen.

Viimeiseen kenttään täydennetään sähköpostiosoite. Jos unohdat salasanasi tai käyttäjätunnuksesi, voit palauttaa ne sähköpostin kautta. Muista painaa lopuksi Lähetä-painiketta, jotta rekisteröityminen saadaan viimeisteltyä.

Oletko unohtanut käyttäjätunnuksesi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitise asiakaspalvelu(at)leppakoski.fi, niin lähetämme sinulle uuden käyttäjätunnuksen.

Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden väliaikaisen salasanan sähköpostiisi. Kirjoita sähköpostiosoitteesi Sähkö Onlinen Tunnukset hukassa -osion sähköpostiosoitekenttään. Muista vaihtaa väliaikainen salasana ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.

Usein kysyttyä Lämpö Online -palvelusta

Tarvitset Lämpö Onlineen kirjautumista varten asiakasnumerosi ja käyttöpaikkatunnuksesi, jotka löydät kaukolämpölaskultasi. Lämpö Online ei vaadi erillistä rekisteröitymistä. Voit kirjautua Onlineen täällä

Usein kysyttyä Priima-asiakkaan Live-palvelusta

Live on Priima-sähkön ilmainen energiankäytön hallintapalvelu, jonka avulla voit seurata sähkön käyttöäsi tunneittain kulutuksen ja kustannusten suhteen tai tehdä hintakiinnityksiä jopa kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Palvelussa näkyvät tarjoushinnat ovat sähköpörssin oikeita tämän hetken tukkuhintoja, joilla käydään kauppaa koko ajan. Voit kokeilla toimintoja, tehdä kiinnityksiä ja asettaa hintahälytyksiä Live-palvelun demo-puolella vapaasti.

Käyttötiedot ja kustannukset – osiossa näet toteutuneen energiankäytön ja kustannukset esimerkkiasiakkailla, mikä auttaa talouden ja energiansäästötoimien suunnittelussa. Esimerkkiasiakkaamme asuvat erilaisissa kodeissa ja voit helposti valita haluatko tarkastella sähkölämmittäjän tietoja vai kerrostaloasukkaan sähkönkäyttöä.

Priima- ja Priimaplus-asiakkaamme saavat meiltä kerran kuussa Priimapostia. Nostamme kuukausikirjeeseen Priima-sähkön kannalta ajankohtaisia asioita ja vinkkejä. Kuukausikirjeessä tarkastelemme myös sähkömarkkinoiden tapahtumia edellisen kuukauden aikana.

Jos Priima-sopimuksesi on alkanut kesken kalenterikuukauden, lasketaan kuukausimaksu automaattisesti sopimuksen voimassaolopäivien mukaan. Jos siis Priima-sopimus on alkanut esim. 10.päivä, maksat kuukausimaksun vain loppukuun osalta.

Live-palveluun kirjaudutaan osoitteessa https://live.leppakoski.fi

Kirjautumisikkunan alaosasta löydät linkit salasanan ja käyttäjätunnuksen unohtamisen varalta. Linkkien kautta voit helposti tilata itsellesi joko kokonaan uuden salasanan tai selvittää käyttäjätunnuksesi.

Live-palvelun esimerkkiversiossa käytössäsi ovat kaikki samat ominaisuudet kuin oikeassa Live-palvelussa. Livessä voit seurata sähkönkäyttöä ja kustannuksia tuntitasolla sekä näet voimassa olevat hintatarjoukset ja voit tehdä hintakiinnityksiä. Voit katsoa omia asiakastietojasi ja hintakiinnityksiäsi sekä tilata hintavahdin tai kytkeä kiinnitysautomaatin päälle. Voit myös tilata uusiutuvasti tuotettua sähköä tai määritellä uudelleen omat ilmoitusasetuksesi.

Live-palvelussa näet kertakirjautumisen jälkeen kaikki kiinteistöt, joihin sinulla on Priima- tai Priimaplus-yrityssopimus solmittuna. Kesämökin ja sähkölämmitteisen omakotitalon Live-palvelussa näkyvä sähkön hinta voi erota eri kohteiden välillä merkittävästi, koska eri käyttöpaikkojen sähkönkäytön profiilivaikutus (eli sähkön käytön ajoittuminen eri vuorokauden tunneille) on erilainen. Omakotiasujan on mahdollista ajoittaa sähkönkäyttöään enemmän edullisille tunneille kuin esimerkiksi kerrostaloasujan. Profiilivaikutuksen lisäksi sähkönhinta voi olla erilainen ei kohteissa erilaisten hintakiinnitysten vuoksi. Hintakiinnitykset tehdään aina kohteittain.

Omat tiedot -osiossa voit tilata ilmoituksia spot-hinnoista tai hintakiinnitysjaksojen sulkeutumisesta. Jos asetat spot-hinnan ilmoituksen hintarajan tarpeeksi alas (esim. 0,010 snt/kWh), saat päivittäin noin klo 16.00 tekstiviestin tai sähköpostin seuraavan vuorokauden niistä tunneista, joiden osalta ennakkoon asettamasi hintaraja on ylittynyt. Näin saat helposti päivittäin itsellesi tiedon seuraavan vuorokauden tuntihinnoista.

Jos et pysty aktivoimaan hintavahtia, kannattaa tarkistaa, oletko jo kiinnittänyt sähkönhintasi 100% osuudella tuolle ajankohdalle. Jos joku hintajakso on jo kiinnitetty kokonaan (100%) ei hintavahtia voi laittaa päälle.

Hinnan voi kiinnittää tarjolla oleville ajanjaksoille Live-palvelussa Priima-asiakkaiden osalta joko 50% tai 100% jaksoissa. Jos joltain kaudelta hinta on jo kiinnitetty 100% osalta, ei hintakiinnitystä enää voi tehdä kyseiselle jaksolle.

Joskus Live-palvelun kulutustiedoissa voi olla viiveitä tai aukkoja eri päivien kulutustietojen välillä. Viiveet tai tietojen puuttumiset johtuvat tyypillisesti siitä, että verkkoyhtiö ei saa sähkön kulutusmittaria jostain syystä luettua eikä dataa yksinkertaisesti ole sen vuoksi esitettäväksi. Lähtökohtaisesti mittarit luetaan joka ikinen yö, mutta esimerkiksi heikko kuuluvuus aiheuttaa aika ajoin tilanteita, että mittariin ei yksinkertaisesti saada datayhteyttä. Tällaisissa tilanteissa kulutustietoja täydennetään jälkikäteen, kun kulutustiedot on saatu.