Lumo Energia Oyj on lopettamassa toimintansa sähkönmyyjänä 1.9.2022 alkaen. Osaa asiakkaista kehotetaan viipymättä solmimaan sähkösopimus uuden sähkönmyyjän kanssa, jotta sähkönjakelu kotitalouteen ei katkeaisi.
Lumo Energia on lähettänyt osalle asiakkaistaan ilmoituksen, jossa se kertoo sopimusten päättymisestä 1.9.2022. Lumo Energia kehottaa asiakkaita etsimään uuden sähkönmyyjän mahdollisimman pian ja solmimaan tämän kanssa uuden sähkönmyyntisopimuksen.
Jos olet saanut Lumo Energialta tällaisen ilmoituksen, uusi sähkösopimus kannattaa solmia mahdollisimman pian. Uudelle sähkönmyyjälle tulee varata vähintään 14 päivää sähköntoimituksen järjestämiseen, mutta jotkut myyjät saattavat vaatia pidemmänkin ajan. Uusi sopimus pitää solmia siis viipymättä, mutta joka tapauksessa ennen 17.8.2022, jotta sähkönjakelu kotitalouteen ei katkea.
Jakeluverkkoyhtiö Leppäkosken Sähkö Oy ei sähkömarkkinalain mukaan voi toimia sähkönmyyjänä, jonka vuoksi teidän kannattaa kilpailuttaa sähkönmyyntisopimus ennen Lumo Oyj:n sopimuksen päättymistä. Näin varmistatte mahdollisimman edullisen sähkönmyyntisopimuksen. Voit vertailla eri sähkönmyyjien hintoja esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämässä www.sahkonhinta.fi -palvelussa.
Mikäli yhtiön asiakas ei löydä uutta sähkönmyyjäänsä ennen Lumo Energia Oyj:n ilmoittamaa sähköntoimituksen päättymispäivää, ovat jakeluverkonhaltijat velvollisia ilmoittamaan sähkönjakelun katkeamisesta ja huolehtimaan sähköntoimituksen jatkumisesta kuluttaja-asiakkaille vähintään kolmen viikon ajan ilmoituksen lähettämisestä. Jos asiakas ei tee sopimusta uuden sähkönmyyjän kanssa verkkoyhtiön ilmoittaman ajan kuluessa, on verkkoyhtiöllä oikeus katkaista asiakkaan sähkönjakelu.