Iso kiitos valveutuneille asiakkaillemme!
Asiakaspalveluumme on tullut useita yhteydenottoja harhaanjohtavasta puhelinmarkkinoinnista. Tilanteessa myydään sähköä puhelimessa ja kerrotaan yhteistyöstä Leppäkosken Energian kanssa.
Asiakkaamme ovat kertoneet myös tapauksista, joissa myyntiyhtiöstä on luvattu lähettää tarjous, mutta asiakkaalle onkin tehty sopimus. Puhelimessa toimivat myyjät saattavat myös esittää arvioita myyjänvaihdosta saatavasta säästöstä, vaikka puhelinmyyjällä ei olisikaan varmuutta asiakkaan nykyisistä sähkön hinnoista. Näin ollen säästöpotentiaali ei välttämättä ole todellinen.
Leppäkosken Energia ei tee yhteistyötä muiden suomalaisten tai ulkomaisten energiamyyjien kanssa. Leppäkoski kontaktoi myös asiakkaitaan puhelimitse, mutta tekee sen vain omissa nimissään. Asiakkaan kannattaa olla yhteydessä Leppäkoskeen, jos puhelinmyyjän yhteydenotto aiheuttaa epävarmuutta.
Etenkin epäselvissä puhelinmyyntitilanteissa kannattaa pyytää tarjoukset kirjallisena sekä muistaa kuluttajasuojan ja etämyyntilain mukainen 14 vrkn peruutusaika.
Vastaavantyyppisistä tapauksista voi lukea Talouselämän artikkelin täältä. Myös Helsingin Sanomat uutisoi asiasta perjantaina 28.2.