Leppäkosken Lämpö Oy ja Leppäkosken Sähkö Oy ottavat käyttöön yhteisen Synerall-asiakastietojärjestelmän vuoden 2025 aikana. Uudistus parantaa asiakaspalvelun laatua, yhdenmukaistaa toimintatapoja ja mahdollistaa asiakkaille entistä monipuolisempia digitaalisia palveluja.
Asiakastietojärjestelmän uudistus on osa Leppäkoski-konsernin laajempaa kehitystyötä, jonka tavoitteena on vahvistaa asiakaskeskeistä toimintamallia. Yhteinen järjestelmä eri liiketoimintojen välillä tehostaa tiedonhallintaa ja laskutusta sekä mahdollistaa sujuvamman palvelun.
”Tämä on iso askel kohti yhtenäisempää asiakaskokemusta koko konsernin tasolla”, Leppäkoski Group Oy:n palvelupäällikkö Riku Minkkinen kertoo.
Leppäkosken Lämpö Oy otti uuden asiakastietojärjestelmän käyttöön alkukesällä 2025. Ensimmäiset kaukolämpö- ja maakaasulaskut on toimitettu onnistuneesti sen kautta. Leppäkosken Sähkö Oy siirtyy järjestelmään syksyn 2025 aikana.
Asiakastietojärjestelmän toimittaa Synerall Finland Oy.
”Leppäkosken siirtyminen moderniin asiakastietojärjestelmään on erinomainen esimerkki siitä, kuinka teknologia voi tukea palvelun laatua ja tehokkuutta. Asiakaslähtöisen toimintamallimme hyödyt konkretisoituvat myös loppuasiakkaalle näkyvässä muodossa. Olemme iloisia saadessamme olla mukana tässä kehityksessä”, Synerall Finland Oy:n Senior Sale Manager Mikko Paalumäki toteaa.
Uusi Leppis Online helpottaa arjen asiointia
Asiakastietojärjestelmän uudistus näkyy asiakkaille uutena Leppis Online -palveluna, joka on jo käytössä kaukolämpöasiakkailla. Sähköasiakkaat pääsevät uuden Online-palvelun käyttäjiksi syksyllä 2025.
Leppis Online tarjoaa helpon tavan seurata energiankulutusta, tarkastella laskutustietoja ja hallinnoida asiakastietoja yhdestä paikasta. Jatkossa palvelu mahdollistaa myös uusia toimintoja, kuten laskujen eräpäivän siirron.
Palvelun nimi valittiin keväällä järjestetyn nimikilpailun perusteella. Leppis nousi ylivoimaisesti suosituimmaksi ehdotukseksi.
”Halusimme kunnioittaa asiakkaiden mielipidettä ja valita nimen, joka herättää luottamusta ja tuo palvelun lähemmäs käyttäjää”, Minkkinen kertoo.
Yhteisen asiakastietojärjestelmän ja Leppis Online -palvelun avulla Leppäkosken Lämpö ja Leppäkosken Sähkö rakentavat entistä saumattomampaa asiakaskokemusta. Uudistus luo vahvan perustan tulevaisuuden digipalvelujen kehittämiselle.