Tiedotteet 05.10.2020

Sähköiset palvelukanavat ja sähkölaskun ulkoasu uudistuivat

Leppäkoskella on käynnissä laaja asiakastietojärjestelmän, mittaustieto- ja tasehallintapalveluiden sekä laskutuksen elinkaaripalvelujen toimittaja- ja järjestelmäuudistushanke.  Sähkömarkkinalain muutokseen vastaamisen lisäksi uudistuksen tavoitteena on tehostaa asiakaspalveluprosessia ja sitä kautta parantaa asiakkaiden palvelukokemusta entisestään.

Järjestelmäuudistus koskee Leppäkosken Energia Oy:n sähkönmyyntiliiketoimintaa ja Leppäkosken Sähkö Oy:n jakeluverkkoliiketoimintaa. Vuoden 2021 aikana uudet järjestelmät otetaan käyttöön myös Leppäkosken Lämpö Oy:n kaukolämpö- ja maakaasuliiketoiminnassa. Uuden asiakastietojärjestelmän toimittaa CGI ja mittaus- ja tasehallintapalvelut Rejlers Oy. Laskutus- ja elinkaaripalveluiden toimittajaksi on valittu Lowell Oy.

Kuinka muutos näkyy asiakkaille?

Sähkölaskujen ulkoasu muuttuu marraskuusta lähtien. Voit tutustua laskun uuteen ulkoasuun sivuiltamme löytyvän laskun lukuohjeen avulla

Aikaisemman Sähkö Online -palvelun tilalle on otettu käyttöön kaksi uutta sähköistä palvelua. Voit jatkossakin hoitaa energia-asioitasi kätevästi yhdestä osoitteesta www.leppakoski.fi/online.

Muutoksia asiakaspalveluun

Uudistustemme myötä voimme palvella asiakkaitamme paremmin mm. tarjoamalla palveluita laajennetuin aukioloajoin.

Sopimuksiin, energiankulutukseen tai laskujen sisältöön liittyvissä asioissa olethan yhteydessä Leppäkosken asiakaspalveluun.

Jatkossa laskujen maksuasioissa otathan yhteyttä Lowellin asiakaspalveluun, joka palvelee arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15 puhelimitse 02 2700 390.

 

Lue lisää aiheesta

Usein kysytyt kysymykset järjestelmähankkeen muutoksista

Uudistunut lasku

Sähkölaskun ulkoasu muuttuu hieman, mutta sisältö pysyy samana. Voit tutustua uuteen sähkölaskuun nettisivuiltamme löytyvän sähkölaskun lukuohjeen avulla.

Laskujen kuvat tulevat näkymään Oma Lowell Laskutus -palvelussa marraskuun 2020 laskutuksesta lähtien. Vanhat laskut löydät verkkopankistasi tai vaihtoehtoisesti voit tiedustella vanhoja laskukopioita asiakaspalvelustamme.

Kaukolämpö- tai maakaasulaskuihin ei tule vielä muutoksia. Kaukolämmön ja maakaasun asiakastietojärjestelmän uudistus aloitetaan vuodenvaihteen jälkeen. Tiedotamme asiakkaita erikseen uudistuksen ajankohdasta.

Erillinen lasku tuotannon hyvityksestä on tiedossa oleva asia niin sanotuilla koontilaskuasiakkailla, joilla on useita käyttöpaikkoja. Olemme huomioineet kehitystarpeen ja pyrimme korjaamaan asian mahollisimman pian, jotta hyvitykset tulisivat jatkossakin suoraan vähennyksenä kulutuskäyttöpaikan laskulle.

Laskun maksaminen

Kyllä. Jos sähkönmyynti ja verkkopalvelu ovat molemmat Leppäkoskelta, saat vain yhden sähkölaskun, jossa on eriteltynä verkkopalvelun ja sähkönmyynnin osuudet.

Laskutusväli pysyy ennallaan.

Ei tarvitse. E-laskusopimukset jatkuvat automaattisesti.

Kyllä. Voit siirtää eräpäivää jatkossa Oma Lowell -palvelussa. Huomioithan, että siirto tulee tehdä ennen varsinaista eräpäivää.

Mikäli et ole saanut perintäyhtiö Lowellin toimittamaa maksumuistutusta, voit maksaa laskun sen alkuperäisillä maksutiedoilla. Seuraavalla laskulla laskutetaan korkolain mukainen viivästyskorko. Jos laskusi käsittely on jo siirtynyt perintäyhtiölle, tulee asia hoitaa loppuun suoraan perintäyhtiön kanssa. Löydät perintäyhtiön yhteystiedot maksumuistutuksesta.

Sähkölaskun toimittaa jatkossa Lowell. Jos et ole saanut sähköpostilaskua, tarkastathan ettei lasku ole mennyt roskapostikansioon. Mikäli lasku löytyy roskapostista, kannattaa lähettäjä lisätä Turvalliset lähettäjät -luetteloon, jotta sähköpostilla toimitettavat sähkölaskut tulevat jatkossa Saapuneet-kansioon.

Jos laskua ei löydy roskapostista, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Löydät sähkölaskusi helposti myös Oma Lowell Laskutus-palvelusta.

Asiakaspalvelu

Laskun maksuun ja eräpäivän siirtoon liittyvissä asioissa otathan yhteyttä Lowellin asiakaspalveluun, puh. 02 2700 390. Asiakaspalvelu on auki arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15.

Sopimuksiin, energiankulutukseen tai muuhun laskujen sisältöön liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Leppäkosken asiakaspalveluun.

Laskun maksuun liittyvissä asioissa pyydämme teitä ottamaan yhteyttä Lowellin asiakaspalveluun, puh. 02 2700 390 (arkisin klo 8-20, lauantaisin klo 10-15). Sopimuksiin, energiankulutukseen tai muuhun laskujen sisältöön liittyvissä asioissa voitte olla yhteydessä Leppäkosken asiakaspalveluun. Huomioithan, että voit asioida ilman ajanvarausta vain Ikaalisten toimipisteessämme, joka on avoinna ma-pe klo 9-16. Voit varata ajan Ylöjärven toimipisteelle täältä.

Uudet sähköiset palvelukanavat

Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla. Huomioithan, että mikäli meillä ei ole tiedossa henkilötunnustasi, ei kirjautuminen onnistu. Tässä tapauksessa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tietojesi päivittämiseksi.

Kirjaudu Oma Lowell -palveluun

Oma Lowell Laskutus -osiossa voit tarkastella laskutietojasi ja mm. siirtää sähkölaskusi eräpäivää.

Oma Lowell Perintä -osiossa voit hoitaa myöhässä olevan maksun tai perintäasian kuntoon.

Palveluun kirjaudutaan ensimmäisellä kerralla verkkopankkitunnuksilla. Ensikirjautumisen jälkeen voit halutessasi kirjautua palveluun myös käyttäjätunnuksella.

Huomioithan, että entisen Onlinen tunnukset eivät käy palveluun. Kirjautuminen ei myöskään onnistu, mikäli meillä ei ole tiedossa henkilötunnustasi. Tässä tapauksessa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tietojesi päivittämiseksi.

Kirjaudu Oma Energia -palveluun

Oma Energia -palvelussa voit seurata omaa energiankulutustasi, tilata maksuttoman keskeytysvahti-palvelun sekä päivittää palveluun liittyviä tietoja. Huomioithan, että keskeytysvahdin voi tilata ainoastaan mikäli sähkönkäyttöpaikka on Leppäkosken Sähkön jakeluverkkoalueella.

Sopimustietoja ei löydy, mikäli meillä ei ole tiedossa henkilötunnustasi. Tässä tapauksessa otathan yhteyttä asiakaspalveluun tietojesi päivittämiseksi.

Oma Energia -palvelusta löydät energiankulutustiedot voimassa olevien sopimuksien sekä niihin liittyvien käyttöpaikkojen osalta. Mikäli palvelusta löytyvät kulutustiedot ovat puutteellisia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Huomioithan, että entisen Sähkö Onlinen tunnukset eivät käy palveluun. Ensimmäisellä kerralla tulee kirjautua tunnistautumalla joko mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Mikäli palvelun käytössä ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laskujen kuvat tulevat näkymään Oma Lowell Laskutus -palvelussa marraskuun 2020 laskutuksesta lähtien. Vanhat laskut löydät verkkopankistasi tai vaihtoehtoisesti voit tiedustella vanhoja laskukopioita asiakaspalvelustamme.